FÜZYON

Karanlığın yaradılışını duyabiliyorum. Oluşumunun çıtırsını, derinden gelen titremelerin sarsıntısını hissediyorum. 
Patlayan cisimlerin örtüsü olarak karanlığı görüyorum.
Arkası boş dünyaların kaplayıcısı olarak karanlığı. Toz zerrelerinin içinde.
Ve bir yok edici olarak. Karanlık; tüm bu zıtlıkların birleşimi, bir delilik korkusu içerisinde. Delilikse bir ima delüzyonu. Nereden kesildiğini bilmeden kanamak, kimin kestiğini bilmeden aramak gibi. Sonsuz bir cevapsızlık. 
Kör toprağın altında filizlenen bir tohum ve gömülen bir ceset. Yeşeren umutlar için açılan bir alan, boğulan nefesler için bir tıkaç.
Oysa
Ben ölüm değilim.
Ama ölümüm yakında benim olacak. 


Sesler hafızadan köpüren dalgalar gibi çekiliveriyor. Suyun bulanıklığı gözüne çarpıyor, izler seçilmez oluyor. Eğer eğilirsen; dalgaların içindeki küçük taşlar bile ıslık çalıyor kulağına, hatırlamak beden yorgunluğu üzerinde uğultulu bir serzeniş; teninde tane tane kururken günler dudaklarındaki tuzlu su vızıldıyor. Ekşi olduğu için seğiriyor acı olduğu için geriliyorsun. Çıkarsamalar içersinde- ki bunlar sadece deniz kabuklarıdır zihnin bir füzyonu tamamlıyor.
Ama kokular öyle değil
Ben onları yaratamam
Oysa duyabiliyorum
karanlığın ayrılışını, aydınlığın nasıl içerisinden tizlikle yarıldığını.

Anılar dökülüveriyor duvardan: Su, kum ve çimento. Parmakların sıva üzerinden kesilerek kayıyor. Kanlar tırnaklarının arasını doldururken, yalamak gibi hatırlamak. Duvarı kapatan bir alçıyı, kurutan bir sıvayı görüp kırılgan bir kireç tadı almak gibi. Şekil vermek isterken bozduğumuz ve biçimsizliğe doğru evrilen toprağın insanlığı gibi. İnsanlığımız. 
Oysa ben yaşatamam
Ama yaşamım benim olacak, biliyorum.

Ne büyük bir utanç kaynağı. Ne büyük bir başarısızlık. (-ım)

Çatlayan düşünceler arasında el yapımı bir zehir var. Karanlığı düşlemek onun rengini bulanıklaştırıyor. Hayır, ben onu kirletmedim fakat damarlarımdan o akıyor. Ben bozuluyorum. Işıklar yalvaran gözlerle yaksın beni ki korkuyorum çünkü geride kalan yaşanmamışlık şeytan dolu. 
Ben 
o şeye
dokunamam 
ama duyabiliyorum

fısıltılar halinde
hafif tatlı bir esintide
karanlık

yaratılıyor!

Sevgilerimle
Elif Sükyen

Yorumlar

  1. Betimlemelerin harika. Okurken senin yazarken anlatmak istediğin şeyi büyük ihtimalle anlamadım ama bu sıkıntı değil. Yazdıklarını okumak baş döndürücü bir labirentte kaybolmak gibi. Çıkışı ararken duvarların büyüsünden kendinden geçiyor hatta çoğu zaman bu çıkışın varlığını bile unutuyor insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne desem bilemiyorum, inanın bu yorum karşısında çok mutlu oldum❤️

      Sil
  2. Yine ruha enfes tatlar deneyimleten yazın ....eline kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Minnettarım, çok teşekkür ederim🥺🙏🏻

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar